Vinkkejä tapahtumanjärjestäjille

Sähköiset kutsut tapahtuman markkinoinnissa

Sähköiset kutsut tapahtuman markkinoinnissa

Tapahtuman järjestämiseen kuuluu tärkeänä osana markkinointi, joka pitäisi suunnitella hyvissä ajoin. Osa markkinointia voivat olla sähköiset kutsut, jotka ovat kustannustehokkaita ja säästävät aikaa. Monet hyödyntävätkin sähköisiä kutsuja, joita on helppo lähetellä nopealla aikataululla. Tällöin tulee muistaa kaksi tärkeää asiaa: kohderyhmä ja viesti.

Joskus kutsu voi mennä väärälle kohderyhmälle, jos ei esimerkiksi tiedetä, mistä tapahtuman potentiaaliset osallistujat löytyvät. Yksi hyvä paikka etsiä sopivia osallistujia on edellisten tapahtumien asiakasrekisteri. Nykyään yhä useammalla tapahtumanjärjestäjällä on käytössään ohjelmisto, joka siirtää jo ilmoittautumiset suoraan asiakastietojärjestelmään. Näistä tiedoista löytyy henkilöitä, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita tapahtumistasi, ja joille voit lähettää uusia sähköisiä kutsuja.

Toinen tärkeä asia kutsuja lähetettäessä on viesti. Osallistujaa ei niinkään kiinnosta, miten loistavaan ja hienoon tapahtumaan hänet kutsut, vaan mitä hän itse hyötyy. Kerro siis kutsussasi, mitä uutta osallistuja oppii tai saako hän joitakin erityistaitoja. Jos tapahtuman järjestämisessä käytetään työkalua, voidaan tällöin tehdä kutsulle pohjaviesti. Pohjan rakennetta ja ulkoasua voidaan hyödyntää myöhemmin vaikkapa lähetettäessä etukäteistunnelmia tapahtumasta tai linkkejä uusiin päivityksiin tapahtuman sivuilla.

Hyviä tuloksia voidaan odottaa, kun tapahtuman kohderyhmä ja kutsun sisältö on tarkkaan mietitty. Näihin liittyvät suunnittelu- ja valmistelutyöt auttavat sinua pääsemään tavoitteisiisi.

Sähköiset kutsut Kongressissa

Kongressilla lähetät sähköisiä kutsuja, joissa voit käyttää esimerkiksi taulukoita tehokeinoina tai kuvia luomaan visuaalista ilmettä. Ajan säästämiseksi voit tallentaa tekemäsi kutsut pohjiksi tuleville tapahtumille.

Kongressissa itsessään on myös asiakastietojärjestelmä, jonne vuosien varrella tallentuneet asiakastiedot ovatkin tärkein osa ohjelmistoa. Kongressin avulla voit myös jakaa asiakkaita postitusryhmiin; näin voit lähettää kohdistettuja kutsuja juuri oikeille henkilöille.

Lähetä kaverille



Kysy lisää ja pyydä demo.