Vinkkejä tapahtumanjärjestäjille

Miten ilmoittautumislomake voi vaikuttaa osallistumispäätökseen?

Positiivinen asiakaskokemus alkaa ilmoittautumislomakkeesta

Asiakaskokemus muodostuu yhtä lailla ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana kuin sen jälkeen. Varmistaaksesi parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen, kiinnitä huomiota ilmoittautumislomakkeen yksityiskohtiin.

Tapahtuman markkinoinnin päätavoite on saada ihmiset kiinnostumaan tapahtumastasi ja saada heidät ilmoittautumaan osallistujiksi. Luot ensimmäisen vaikutelman jo tapahtumasi verkkosivuilla. Ilmoittautumislomakkeella on tärkeä tehtävä – se voi jopa vaikuttaa osallistumispäätökseen. Kun suunnittelet ilmoittautumisen huolellisesti ja teet siitä vaivatonta, luot positiivisen asiakaskokemuksen jo ennen tapahtumaa.

Oletko jo hyödyntänyt nämä kolme ilmoittautumiseen liittyvää vinkkiä?

1. Huomioi eri asiakasryhmät
Ilmoittautumisen tulisi aina olla selkeää ja yksinkertaista. Huomioi kuitenkin eri asiakasryhmien, kuten osallistujien, puhujien ja näytteilleasettajien näkökulmat. Eri asiakasryhmiltä kerätään toisistaan eriäviä tietoja. Luo lomake niin, että se näyttää osallistujalle hänen roolinsa mukaiset kysymykset. Kohdennettu ilmoittautumislomake osoittaa asiakkaallesi, että tunnet hänet ja järjestät tapahtumaa juuri häntä varten.

2. Tiedota, motivoi ja tarjoa lisäpalveluja
Motivoi ja kiitä aktiivisia osallistujia tarjoamalla heille houkuttelevia etuja ja alennuksia. Ohjelman kuvaus ja sosiaalisten tilaisuuksien lista antavat esimakua tulevasta tapahtumasta. Voit jo tässä vaiheessa kerätä tilaisuuskohtaisia osallistumistietoja ja varmistaa, kuinka moni tarvitsee kuljetuksen. Lisäpalveluista koituu vähäinen vaiva, ja mikä parasta, juuri niillä tapahtumasi erottuu kilpailijoistaan. Pieni ylimääräinen vaivannäkö edistää voimakkaasti positiivista asiakaskokemusta.

3. Onnistunut ostoprosessi
Helpota maksamista ja salli erilaiset maksutavat: verkkopankki, luottokortti, lasku, verkkolasku tai e-lasku. Huomioi, että jotkin yritykset ottavat vastaan ainoastaan e-laskuja.

Sujuva maksuvaihe jää asiakkaasi mieleen. Maksutapavalikoimassa onkin hyvä olla kaikki kohderyhmäsi suosituimmat maksutavat. Mieti mitkä maksutavat sopivat parhaiten kotimaisille ja ulkomaisille osallistujille. Tarkastele myös, miten usein yritykset maksavat työntekijöidensä osallistumisen, ja ota tarvittaessa käyttöön e-lasku. Sujuva maksutapahtuma, sähköpostiin kilahtava vahvistusviesti ja pääsylippu sinetöivät onnistuneen ilmoittautumisen.

Lähetä kaverille



Kysy lisää ja pyydä demo.